HTML Content

Thumbnails allows any HTML content

Customizable

Thumbnail style is customizable

Variety of Layouts

Just a CSS tweak.

Integration

Built-in functions for the thumbnails

Friday, June 28, 2013

Ujian adalah Polish Iman

Glittering Diamonds are made under a very high Pressure. 


Ujian hidup yang Allah tetapkan ke atas hambanya tiada lain hanya untuk Menggilap Iman. Makin Kuat Ujian, makin berSinar kemilau Iman. 

Tidak gagah untuk Ujian?

Seorang guru, banyak memberi latih tubi kepada anak didiknya dengan tujuan mendidik mereka.

Makin banyak latih tubi diberi, makin pintar mereka jadi. Beri saja soalan, pasti mereka mampu selesaikan. Saat anak didiknya buntu, tidak menemui jawapan untuk menyelesaikan sesuatu persoalan, guru menjadi sandaran, gurulah yang menjadi tempat rujukan. Seorang guru tahu, apa yang anak didiknya perlu. Seorang guru juga tahu, ke mana harus anak didiknya tuju. Tapi yang akan jadi penentu, tetap samada anak murid itu mahu tahu, atau anak murid itu yang mahu terus buntu.

Hamba Tuhan, segala ujian, Allah yang tetapkan. Kadangkala, ujian itu mudah, kadangkala, ujian itu payah. Saat didatangkan kepayahan, tiada tempat lain selain kembali bersandar kepada Tuhan. Kepada Allah tempat kita merujuk, memohon diberikan petunjuk. Mohon diberi kekuatan, untuk menghadapi ujian dan kepayahan. Kerana Allah pasti ada penyelesaian kepada apa yang kita buntu. Kerana Allah tahu apa yang kita perlu. Tapi yang akan jadi penentu, tetap samada Hamba itu mahu tahu, atau Hamba itu yang mahu terus buntu.

Manusia tidak boleh lari daripada kenyataan, bahawa hidup kita berTuhan. Seorang Hamba, sangat bergantung harap kepada 'Tuan'. Kita ini dimiliki, bukan memiliki. Kembalilah kepada Pemilik.

Samada ingin terus jadi batu, atau bertukar menjadi berlian biru, kita yang tentu. Ingin menjadi berlian itu, sudah tentu ada liku.

SYURGA itu ekslusif bagi mereka yang lulus ujian.

Al-Ankabut: 2-3:"Apakah manusia mengira bahawa mereka dibiarkan mengatakan: Kami telah beriman. Sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang sebelum mereka dan benar-benar Allah mengetahui orang-orang yang benar dan mengetahui pula orang-orang yang dusta."